post

BloggingTM > Blog > Blogosfera > 7 principii de urmat atunci cand accepti o colaborare

post cover

7 principii de urmat atunci cand accepti o colaborare

  • By Andra Costa 
  • Category: Blogosfera 
  • Comments (0) 

Participarea la PR Forum 2017 a insemnat o sumedenie de informatii, numai bune pentru a fi culese. Unul dintre speakerii nostri preferati, Doris Steiner a adus in fata publicului adunat la Bucuresti 7 Principii pentru Great Influencer Marketing.

De ce ar trebui sa tina bloggerii cont de aceste principii? Pentru ca fiecare dintre noi doreste sa faca din pasiunea lui ceva mai mult. Am fi impocriti sa spunem ca nu este asa. Si uneori acceptam colaborari doar pentru ca ne temem ca nu vom mai fi contactati de altcineva. Aceasta strategie este extrem de gresita.

Iata ce ar trebui sa luati in considerare atunci cand va este propusa o colaborare:

Faceti cercetare

inainte sa acceptati o campanie documentati-va! Cine este compania cu care urmeaza sa colaborati? Care sunt valorile ei? Ce fel de produse promoveaza si cum?

Cunoasteti-va publicul

nu are rost sa incepeti sa promovati tractoare daca publicul vostru este format din casnice cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani. Asa cum nu are rost sa incepeti sa promovati creme pentru torturi daca va adresati gamerilor.

Fiti autentici

un articol aruncat pe blog despre X produs sigur nu va va ajuta nici pe voi, nici compania. Daca decideti sa va implicati intr-o campanie, trebuie sa va implicati! Publicul trebuie sa simta ca sprijiniti cu adevarat compania sau produsul respectiv.

Optati pentru co-creare

daca apare posibilitatea sa creati ceva impreuna cu compania respectiva, go for it! Ce poate fi mai dragut pentru un blogger de beauty, de exemplu, decat sa contribuie la realizarea unei palete de machiaj? Sau pentru un blogger de fashion sa contribuie direct la crearea unei colectii? Si acestea sunt doar exemplele usoare. Ideea este ca atunci cand realizezi un produs concret impreuna cu un brand, toata lumea are de castigat.

Apropo de co-creation, iată ce idee creativă au avut cei de la (n-o să va vina sa credeti!) Pornhub pentru a incuraja publicul sa trimita filmulete. Campania are scop nobil si a atins tinta. Nu spunem mai multe, va lasam sa urmariti imaginile:

Investiti in crearea unei relatii

ideal este sa ajungi sa colaborezi cu brandurile pe care chiar le iubesti. De aici poate sa iasa ceva cu adevarat spectaculos.

Go to real life

– viata in online este minuntata, doar ca nu e viata. Trebuie sa traiti in offline pentru a avea ce sa povestesti in online. 🙂

Fiti transparenti

nu incercati sa ascundeti colaborarea cu un brand pentru ca publicul vostru nu este prost. Daca pana ieri postai doar poze cu Coca Cola, iar de maine treci automat pe Pepsi, ceva e putred in Danemarca. Fiti sinceri cu cititorii si veti avea doar de castigat.

Noua ni se par 7 idei de bun-simt care pot fi foarte usor puse in practica. Stim sigur ca functioneaza, dar nu trebuie sa ne credeti. Testati, experimentati si reveniti cu o parere!